Polles pintades i algunes persones.

Ornitològicament parlant, ha estat un bon mes de març per mi als Vallesos.

A l'àguila daurada que va aparèixer sobre Ripollet i Cerdanyola el 12 de març (vegeu entrada anterior del blog) haig d'afegir un munt d'observacions interessants que resumiré a continuació.

Abans de res vull agrair als amics ornitòlegs vallesans el seu ajut amb algunes espècies i ubicacions. Des que vaig arribar a viure a Ripollet que només trobo braços oberts i germanor. Com que això és habitual entre els ornitòlegs, jo no esperava menys.


14 de març

Només dos dies després de l'àguila daurada vaig poder veure una polla pintada (Porzana porzana) a la riera de Caldes a Palau de Plegamans, trobada per en Xavi Escobar. No es va deixar fotografiar (la polla, no en Xavi) però sí que ho va fer un repicatalons (Emberiza schoeniclus). Fins i tot vaig aconseguir filmar-lo:


Poc després de veure totes dues espècies va aparèixer el meu amic Diego acompanyat del seu fill, en Dídac, bàsicament buscant la polla pintada. Jo havia quedat al Pla de Reixac amb altres persones i havia de marxar. Ells es van quedar per provar sort.

Al Pla de Reixac m'esperaven l'Antonio, un altre amic ornitòleg (i veí del meu carrer), i la Loli, la seva dona, enamorada dels animals, i que tenia força ganes de conèixer per fi a la Nina, la meva gossa.

Mentre passejava amb ells ens va sobrevolar una àguila marcenca (Circaetus gallicus). No era la meva primera observació de l'any; la primera va ser el dia anterior, el 13, el dia de l'aniversari del naixement de ma mare, que en pau descansi. Però aquesta es va deixar veure de més a prop.


15 de març

Estava treballant tranquil·lament des de casa quan vaig decidir donar una ullada pel balcó. Tal com va passar amb l'àguila daurada dies abans, vaig fer una bona observació. Lluny, des del sud-oest, un estol de 29 grues (Grus grus) venia en la meva direcció dins el seu llarg viatge cap al nord d'Europa.

Es van acostar lentament, a estones planejant, a estones avançant en formació, fins que les vaig tenir a sobre. Van marxar deixant enrere Ripollet. Adéu, adéu, bon viatge, salutacions als nipons.


16 de març

A Ripollet una puput mascle oferia cucs a la seva senyora i aquesta els acceptava agraïda, en un ritual que anuncia que ha arribat l'època de la reproducció.


17 de març

Al parc de l'Hostal del Fum (Palau-solità i Plegamans) l'objectiu eren uns xarrasclets (Spatula querquedula) que havia trobat en Cristian Bonsoms el matí del mateix dia. En Bernat Iglesias i en Ferran Pujol també hi eren per allà, i també un parell de cigonyes blanques (Ciconia ciconia). Tots cinc vam compartir uns minuts de pau i tranquil·litat a última hora del vespre.


21 de març

Vaig convèncer el meu veí Antonio per donar una ullada al Falgar, un parc a les Franqueses del Vallès on diversos ornitòlegs havien observat rascletó (Porzana parva) i algunes espècies interessants més. Vam tenir sort amb el rascletó, però també amb la polla pintada (Porzana porzana), la cotxa blava (Luscinia svecica) i  el repicatalons (Emberiza schoeniclus).

Rascletó (Porzana parva)

Polla pintada (Porzana porzana)


28 de març

El dia 28 l'Antonio, la Loli i jo vam visitar de nou el Pla de Reixac. Després d'una passejada on vam veure un preciós picot garser petit (Dryobates minor) ells van decidir marxar, i per pocs minuts no van poder gaudir d'aquesta meravella:

Àguila cuabarrada (Aquila fasciata)

El mateix exemplar acompanyat d'un aligot comú (Buteo buteo)


Aquest xoriguer (Falco tinnunculus), tot i ser més humil que la cuabarrada, també mereix el seu moment de glòria.


Acabo amb aquest minúscul tresor, el picot garser petit:

Comentarios

Entradas populares de este blog

Aythya collaris en Lleida

Fantasmas en la noche

Israel: 23-03-2022, Saxicola maurus y Circus macrourus