El cometa Neowise

Vaig tard, com gairebé sempre. Estic tan ocupat que em costa treure temps per gaudir de totes les meves ocupacions, però a poc a poc aconsegueixo posar-me al dia amb el meu pla per aquesta vida.

Com dic de tant en tant, no tot és veure ocells. Quan tens inquietud per algun tema científic, com  l'ornitologia, és difícil que no en tinguis per d'altres: astronomia, química, geologia, física, botànica, etc.

Això és degut, crec jo, a la curiositat, que és el denominador comú a tots els científics. I quant tens curiositat, ho vols saber tot.

Aquest estiu vaig poder gaudir, com molta gent, del pas del cometa Neowise per sobre de Catalunya. El dia 11 de juliol vaig matinar per aconseguir les imatges que acompanyen aquest text. Des de la finestra de la cuina de casa, a Ripollet, contemplava el cometa, mentre ell apuntava cap al Montseny, com si volgués ser un visitant més d'aquest conegut parc natural.

El meu entusiasme no va ser compartir del tot per la meva família, a la que vaig despertar perquè es llevessin. Volia compartir el moment. Així i tot vaig aconseguir un dos de tres amb càmera i prismàtics: la meva parella, la Mari, i la petita, la Sara. L'Edisa, la gran, va decidir seguir dormint. La Sara, amb els seus nou anys va ser la que li va posar més ganes. Ara ja pot dir que ha vist un cometa. Entre badalls, totes dues van tornar als llits. Jo vaig decidir no treure els ulls de sobre a aquella meravella celestial.

Per desgràcia vaig descobrir dies després de l'observació (de nou, massa tard) com variar la sensibilitat ISO de la meva càmera de fotos, cosa que m'hauria permès aconseguir imatges de més qualitat. Però ara ja ho sé de cara al proper cometa...

Conversa amb mi mateix:

- El proper cometa... però això potser és d'aquí molt de temps!

- Quin és el problema? Penso viure més de cent anys!

- I que jo ho vegi.

- Idiota, som la mateixa persona.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Aythya collaris en Lleida

Fantasmas en la noche

Israel: 23-03-2022, Saxicola maurus y Circus macrourus