Uns minuts al Parc del Masot

En comparació amb els últims dos anys, aquest 2021 estic anant poc al Parc del Masot (Ripollet). Així i tot el 24 d'octubre vaig fer una curta passejada amb la Nina.

No és que veiés res de l'altre món, però em va fer il·lusió que un mosquiter comú es deixés fotografiar prou bé per una banda (considero que sóc un fotògraf una mica negat), i que pogués trobar un estornell negre acompanyat d'estornells vulgars per l'altra, ja que, tot i no ser una espècie rara, no acostumo a veure'l en tan bones condicions per a poder separar ambdues espècies sense dubtes.

Així que he decidit escriure aquesta curta entrada del blog com a petit homenatge a aquest parell d'exemplars que em van alegrar el matí.

Mosquiter comú - Phylloscopus collybita

Estornell negre - Sturnus unicolor, amb estornells vulgar i tórtores turques.


Aquest parc urbà que limita amb el riu Sec m'ha proporcionat moltes alegries, com el papamosques de collar (Ficedula albicollis) de la primavera del 2019. Alguns exemples d'altres espècies interessants observades els últims dos anys i mig són el mosquiter xiulaire, l'esparver, el colltort, la boscarla de canyar, el bitxac rogenc, l'oreneta cua-rogenca, la xivita, el siboc, la cotxa cua-roja, el martinet de nit...

Aquest 24 d'octubre passat en 38 minuts van aparèixer 29 espècies, algunes habituals com el bernat pescaire, la xivitona, la cuereta torrentera o la polla d'aigua, però el més destacable va ser un exemplar de lluer (Carduelis spinus).

Comentarios

Entradas populares de este blog

Aythya collaris en Lleida

Fantasmas en la noche

Israel: 23-03-2022, Saxicola maurus y Circus macrourus